NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krizz
Hej!
Jag är ny här på forumet, och jag hoppas ni kan hjälpa mig?!
Jag har en Volvo V50 2.0 D
Och när jag sätter på diesel-värmaren så blir det typ gas i coupen?!?
Är det någon som vet vad detta kan bero på??
Har även känt att det luktar när man står med tomgången på.
Tror inte att avgassystemet läcker.
Diesel-värmaren har fungerat bra tidigare men detta har kommit den senaste tiden... tillsammans med all j*vla snön!

Finns det någon annan som vet vad detta är eller har varit med om något liknande???
av blåbärsmannen
jag var med om liknande förra vinter 3-4 gånger,2 gånger så var hela kupen ett avgas moln när man öppna dörren men det hade ju snöat bägge gångerna under natten och det var ju snö dom andra gångerna med,så borde ju vara nått som täpps igen av snön men vem vet? värmaren funkar felfritt annars så har inte orkat kolla upp det
av Krizz
Konstigt...
Nu efteråt när jag har kollat så verkar det precis som att det skulle vara "avgasröret" från dieselvärmaren (kommer ut mitt under bilen typ) som "täppts igen" av snö i vintras.
Volvo är fan inte tillverkade för svenska vägar längre... När lite snö kan täppa till och ställa till sånna problem!
Dålig konstruktion?!?!?!?
av greenbay
Det finns ett längre avgasrör som kan monteras om det "ryker in", hade ett sådant på min V50.
/greenbay
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]