Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en Volvo 745 Turbo årsmodell 1990

Tomgången studsar och har sig ibland, när man slår av och frikopplar har den även tindäns att dö.
Tror att dumpventilen är tät, men däremot är röret inte tätt skulle jag tro när jag tittar på röret som är bonnlagat här och där, kan det vara det tro?

Precis köpt den så jag har inte meckat något med den ännu, lambda sond lampan började lysa också när jag körde hem bilen, kan detta orsaka dåliga avgasvärden?

Sen undrar jag även om någon har en aning om vad för typ av bromsar jag har, skivor och belläg måste bytas.

Simon
tjaa,
om vad har du för dump? har du en öppen dump kan bilen bli sådär, och även om tryckrören läcket, köp nya tryckrör, orginal eller alu tryckrör, alu är hel klart snyggast!
och att lambda sond lampan lyser tror jag är för att lmm inte mäter allt luft som motorn får, då det läcker i tryckrören så får det mer luft en motorn tror, min lambda sond lampa var tänd när min packning i insuget var helt slut! så fixa tryckrören så slipper du nog alla problem :)
maccan92 skrev:tjaa,
om vad har du för dump? har du en öppen dump kan bilen bli sådär, och även om tryckrören läcket, köp nya tryckrör, orginal eller alu tryckrör, alu är hel klart snyggast!
och att lambda sond lampan lyser tror jag är för att lmm inte mäter allt luft som motorn får, då det läcker i tryckrören så får det mer luft en motorn tror, min lambda sond lampa var tänd när min packning i insuget var helt slut! så fixa tryckrören så slipper du nog alla problem :)
Det är ingen öppen dump iaf, tryckrören tror jag fått tätt nu. Monterade på orginal som såg 100 gånger bättre ut än det som satt på som var tejpat här och där. Ändå vet jag också att avgasystemet läcker på sina ställen.. bör va detta kanske som gör att det indikerar fel avgasvärden.. eller?
ledsen för sent svar, har inte varit vid datorn :(

okeej, är den helt tät den du har?
hmm jaa tejpade tryckrör låter ju inte så jätte vettigt faktist. då är orginal bättre! :)
jaa det kan ju bero på det, vart läcket det då? men försök fixa avgasröret och se vad som händer :)

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]