Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Emelieo
Hej!
Har nyligen besiktigat min bil och har fått två anmärkningar: bromsslang skadad båda sidor fram och läckage avgassystemet. Vi har bestämt oss för att sälja bilen (eftersom jag är student och inte i så stort behov av bil nu), tror ni att det är bättre att åtgärda felen innan man säljer eller sälja som den är?

Jag är mest inne på att åtgärda felen nu. Men hur gör man det billigast? Jag är ju inte så sugen på att sätta in ett helt nytt avgassystem, var kan man köpa begagnat? Som ni kanske förstår på mina frågor så är jag inte så bra på meckande själv ??:-/ , men var kan man vända sig om man vill komma undan billigt och har svårt att göra särskilt mycket själv?

Hoppas på lite hjälp!
/Emelie
av sicnarf
Om avgas läckaget beror på ett hål så kan du täta med avgasmassa och eller bandage från tex Biltema för besiktningens skull och det håller 2-3 månader.Bromsslangen kan du byta på vilken liten skitverkstad som helst.Det ska de klara av billigt.

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]