Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalkarl
Har köpt mig en ny vagn från en bilfirma bilen gick inte att starta kolla på kam remmen konstatera att den saknade ett par tänder har bytt den plus att jag bytt kablar fördelarlock rotor tändstift Har gnista. får bensin. starten går runt. bilen har gått 33000 mil m46
av tuxedo
pekka88.

Vad är "startmodul" för något?

Menar du tändmodul kanske? Eller slutsteg som vissa benämner det.

//tuxedo.
av tuxedo
OK, pekka88 förstod nog att du skrivit fel, men även solen har ju sina fläckar. :lol:

Men ska man byta tändmodulen ska man applicera kylpasta under modulen. "Det är ett måste".
Vet ej om det följer med om man köper ny, annars så finns väl kylpasta att få tag på i elektronikverkstäder eller på biltillbehör kanske.

//tuxedo.
Användarvisningsbild
av Dalkarl
Kan meddela att bilen går nu märkte det efter jag lossat kam drevet det saknades en styr tapp där ??:-/
Användarvisningsbild
av gnestakalle
tuxedo skrev:OK, pekka88 förstod nog att du skrivit fel, men även solen har ju sina fläckar. :lol:

Men ska man byta tändmodulen ska man applicera kylpasta under modulen. "Det är ett måste".
Vet ej om det följer med om man köper ny, annars så finns väl kylpasta att få tag på i elektronikverkstäder eller på biltillbehör kanske.

//tuxedo.
Kylpasta följer som regel med men Biltema har så lågt pris på sin så det kanske inte kommer med deras.

Mvh GK
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]