- sön 24 okt 2010, 23:31
hej san.förlåt mig för sliten ämne men ändå... :roll: har en volvo 850,1996,170hk.problemmet är att tomgång pendlar mellan 900-1000 v.bränsleförbrukning är 13-15 liter=100 km.motor låter som pendlande på tomgång ett halvt år kanske,men från början bränsleförbrukning var 11-12 liter=100km,kommer ej ihåg men kanske efter motortvättning fick jag problem med högbränsleförbrukning och då började lysa lampa som skriker när bil har fel med motorstyrning,men den var släckt med hjälpen av att blåsa lmm kontakt och släppa 5-10 min minus klämma.vevhusvent var rengörd ett par veckor sedan pga massor avgaser från oljesticka samt oljepåfyllningslock.spjäll var också rengörd.men ojämn tomgåmg och hög bränsleförbrukning finns kvar.läste på trådet att när dator på verkstaden visade lmm och ls hos en kille,var det ett vacuum slang som kostar 22 spänn.en gång jag köpte också abs givare efter på MECA i solna dator visade 3 fel till högerframgivaren,men det var kuggkrans tyvärr. :-(O) efter felsökning på dyr mekonommens dator fick jag lmm fel,kommer ej ihåg nummer.så min fråga :är det hundra procent lmm eller kan vara något annat.vill ej köpa en ny därför att den kostar 2000k på skruvat.se.billigast.tror att det är dumt att köpa beg på skroten därför att det är sensor. ?:-/ jag är inte snål men vill inte köpa det som kan ge ingen resultat.vill veta före lmm inköp varför tomgång kan paja.jag tänkte att rengöra tomgångsmotor,leta efter håll i vacuumslangar.om det hjälper inte,köper jag ny lmm.vad tycker ni? ??:-/
mvh volvist
mvh volvist

- By Silverhanden