Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av skruvo
Hej, fick mitt bränslefilter jag beställde och då var det 4 st packningar med, 2 till varje gänghål på var sida. Ska det sitta 2 packningar på varje sida? alltså en packning mot filtret och sedan en på muttern?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det skall vara en på filtersidan och en på bultskallesidan, det behövs för att täta en banjokoppling.

Mvh GK
av skruvo
Okej tackar så mycket för snabba svar! Super bra forum detta! :) Då har jag bara en fråga kvar: Ena sidan av packningen är platt och den ena är rundad. På vilken sida ska dom sitta? Den platta sidan mot filtret och den andra platta sidan mot mutterskallen? Så att dom rundade sidorna är mot varann?
av rd350
´Fritt val! Blir nog så när de stansas. Var försiktig när du spänner så du inte drar av den lilla plastslangen, många gör det när de spänner med mutterknackare, två ringnycklar går bra.
av skruvo
Mätte på mina packningar som var med filtret från Skruvat.se, antar att alla är samma?
Dom två stora packningarna är 18mm utvändigt och 14 mm invändigt och dom små är 16mm utvändigt och 12mm invändigt.
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]