Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av John1
Har haft start problem ett bra tag nu och jag antar att det beror på svagt batteri. Då grabben lämnat innerbelysningen på under natten eller inte stängt en dörr ordentligt så startar den inte på morgonen då jag ska till jobbet :( . Nu har det gått så långt att om det är kallt och jag inte kört dagen innan så startar inte bilen. Generatorlampan har inte lyst så jag antar att det är batteriet. Kan det vara något annat? Biltema har batterier för 799kr, är dom ok?
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Ska nog inte vara någon fara körde sj på ett från biltema innan jag skaffa låda och sånt då orkade den inte men för att bara driva bilen duger det bra. Dock så fick jag ladda det lite oftare en andra batterier jag haft men det kan bara vara min inbillning om du väntar tills jag kommer hem runt 11 så kan jag kolla vad jag har nu i bilen.

Annars så kan du ju ladda det? :-)-)

NIGHT
av iskungen
Du kan lätt köra med biltemas...ja har ett sådant i min v 40 98 och har baslåda o 2 slutsteg utan kondensator..o det fungerar utan problem

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]