- sön 17 okt 2010, 16:09
#456057
Har både en V70 II D5 och en BMW 118d med automatlåda i båda.
En Irriterande sak med dessa är att det inte verkar vara någon standard etablerad hur man växlar upp/ner i manuellt läge.
Volvos geartronic växlar upp genom att föra spaken framåt medan på BMWn skall man dra spaken mot sig.
Själv tycker jag att BMW har den mest naturliga, dvs att man drar spaken mot sig för att växla upp.
Kanske inte något man använder så ofta men när det väl sker så ..............
Någon annan som tycker att Volvo är lite 'tvärt om'?
En Irriterande sak med dessa är att det inte verkar vara någon standard etablerad hur man växlar upp/ner i manuellt läge.
Volvos geartronic växlar upp genom att föra spaken framåt medan på BMWn skall man dra spaken mot sig.
Själv tycker jag att BMW har den mest naturliga, dvs att man drar spaken mot sig för att växla upp.
Kanske inte något man använder så ofta men när det väl sker så ..............
Någon annan som tycker att Volvo är lite 'tvärt om'?
Senast redigerad av 1 lmgb, redigerad totalt 0 gånger.
XC60 T8 Twin Engine R-design MY20
VW Tiguan TDI 140 DSG Sport & Style MY11, Plus-, Ljus & sikt-, Drag-, Offroad & Teknik-paket, Backkamera, RCD510.
Burstner Aviano i875 MY12
VW Tiguan TDI 140 DSG Sport & Style MY11, Plus-, Ljus & sikt-, Drag-, Offroad & Teknik-paket, Backkamera, RCD510.
Burstner Aviano i875 MY12