Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av salis
Hej!

Satt och kollade lite på volvocars.se, och hittade en fjärrkontroll till dieselvärmaren, trodde inte detta fanns först =)

Är det någon som har detta, och isf vet vad det kostar?

Mvh Henrik
av Twendor
Har en XC60, og har fjernkontrol til varmeren.
Norge 7000 kr :-O)
Men den fungerer helt topp, og ville valgt det til neste bil også.
I sverige koster den vel omtrent 5500 kr(inklusive montering av mottakerenhet).
Har en rekkevidde på ca 500 meter, og fungerer meget godt.
Mvh Twendor
av tunnis
Vill minnas att jag betalade 5900:- monterat å klart.

Fungerar väldigt bra, om det är värt 6000kr är ju frågan, men funktionen är det inget fel på.
av Micke008
Om du köper Volvo on call ingår timer, samt att du kan skicka sms till bilen så den ska vara varm till en viss tid. kostnad 7500:- istället för 3500:-

Vet inte om fjärren inkluderar kostnaden på 3500:-?

Det man får tänka på är månadskostnaden för VOC efter två år.
av tunnis
Jag har lagt ned 3500:- för timer OCH 6000:- för fjärren, så det hade ju varit billigare (och bättre med SMS) om jag köpt VOC.
9500 mot 7000 :oops:

Min säljare hävdar dock att med VOC får man ingen timer utan då är det endast direktstart via SMS som gäller.
av Micke008
Haha, undra vad man ska med säljare till som har mindre kunskap än kunden?
Det står på bygg bil under tillvalet VOC "inklusive tidsursfunktion för tillsatsvärmare"

Så din handlare har fel
Användarvisningsbild
av StringerBell
VOC går inte att efterbeställa på en 2-3 år gammal bil antar jag?
av shoeshine
Volvos värmare är tillverkade av Webasto. Själv hade jag i min förra bil Webastos T100HTM fjärrstart (den är betydligt mångsidigare än Volvos fjärrstart) samt GSM start (värmaren startar med SMS). Dessa installerades i min XC60, trots att min Volvo försäljare påstod att det inte går, och fungerar utmärkt. Jag vill minnas att Webastos T91 fjärrstart (den motsvarar Volvos fjärrstart) är biliigare än Volvos.
Användarvisningsbild
av oilburner
shoeshine skrev:Volvos värmare är tillverkade av Webasto. Själv hade jag i min förra bil Webastos T100HTM fjärrstart (den är betydligt mångsidigare än Volvos fjärrstart) samt GSM start (värmaren startar med SMS). Dessa installerades i min XC60, trots att min Volvo försäljare påstod att det inte går, och fungerar utmärkt. Jag vill minnas att Webastos T91 fjärrstart (den motsvarar Volvos fjärrstart) är biliigare än Volvos.
Interesangt.
monterade du denna sjalv eller hur mycke måtte du betala for monteringen?
såg at man kan få T100 før rett under 400 Euro i Tyskland eks mont.
Användarvisningsbild
av StringerBell
shoeshine skrev:Volvos värmare är tillverkade av Webasto. Själv hade jag i min förra bil Webastos T100HTM fjärrstart (den är betydligt mångsidigare än Volvos fjärrstart) samt GSM start (värmaren startar med SMS). Dessa installerades i min XC60, trots att min Volvo försäljare påstod att det inte går, och fungerar utmärkt. Jag vill minnas att Webastos T91 fjärrstart (den motsvarar Volvos fjärrstart) är biliigare än Volvos.
Ja, kan du berätta mer? Dieslarna kommer ju med originalmonterade värmare, hur kopplade du ihop den med Webastos fjärr? Funkar den mot volvos mjukvara, eller hur gjorde du?

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?