Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Kul! Och det nya priset på GPS, antagligen 9000 som i S60/v60 (950 EUR är ju dessutom just 9000...). Hoppas detta kommer snart i V70/S80 också...
av Akzidenz
En annan intressant sak som står i pdf:en är att XC60 kan fås med en T5-motor på 240 hk med Powershift. En upphottad 2.0T helt enkelt. Fast den lär väl inte dyka upp i Sverige tyvärr...
av tunnis
Dessutom verkar det som ACC får kökörningshjälp.

Personligen hoppas jag INTE den nya displayen kommer till Sverige v46, för då blir jag vansinnig :evil: :twisted: (S)

Jag väntade in MY11 just för att få den nya inredningen och det sista jag frågade säljaren innan jag skrev på beställningen var om det verkligen var säkert att det inte skulle bli någon MY11B ... och det var för ett par månader sedan.
Känns ju jävligt kul å ha en 2 månader gammal MY11 och den ska redan kännas gammal.
Bilen i säg är ju underbar, men den gamla svartvita displayen känns ju 70-tal :*O/
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
tunnis skrev:Personligen hoppas jag INTE den nya displayen kommer till Sverige v46, för då blir jag vansinnig :evil: :twisted: (S)

Den "risken" är tyvärr rätt stor! :wink:

Jag såg en XC60 utan "poden" i början av året. Kände verkligen 'jättebra' att hämta ut sin bil i april när jag visste att den skulle komma! Men jag klarade inte av att vänta på den nya instrumenteringen. :mrgreen:
av Amli
Helrätt!!! En snygg inredning blir ännu snyggare. Den fula kepsen som uppenbarligen varit en nödlösning är nog det enda som jag verkligen inte har gillat med XC60. Och utan GPS ska vi inte ens nämna... Nu blir bilen komplett :-)-)
Användarvisningsbild
av Variosboy
perhall skrev:Kul! Och det nya priset på GPS, antagligen 9000 som i S60/v60 (950 EUR är ju dessutom just 9000...). Hoppas detta kommer snart i V70/S80 också...
Ja, det är ju kul att GPS:en nu bara bara blir ca 10X för dyr mot förut (20X). Då jämfört med liknande produkter på marknaden! :wink:
av Arese
Tycker att 9kkr är rimligt för en inbyggd navigator. Köpa ny bil för 400-500 kkr och sen köra med ful extern navigator känns ju väldigt fattigt....

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av Variosboy
Arese skrev:Tycker att 9kkr är rimligt för en inbyggd navigator. Köpa ny bil för 400-500 kkr och sen köra med ful extern navigator känns ju väldigt fattigt....

Mvh
Arese
Tycker det är är helt värdelöst med inbyggd för 9k som man inte kan ta med sig när man är ute å går i skogen, eller i andra bilar, eller på sjön..
Plus att uppdateringar fortfarande (hos volvo) kostar mer än vad två helt okey GPS:er gör...

När Volvo kommer med en GPS som smälter in utseendemässigt och som är löstagbar, ja, den dagen tycker jag att det börjar närma sig "värt" att lägga till 9k för det..

Men då är inte jag en av dom som använder GPS:en mer än några gånger/år i och för sig
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]