Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av menbj0
Passion red finns inte att välja längre i "Bygg din bil" för S60. Har den utgått? Den finns med i katalogen. Någon som har foto på S60 i denna färg? Jag har har inte sett den i solid röd men jag gissar att det är snyggt. Tacksam för bilder!
av JimmyK
menbj0 skrev:Passion red finns inte att välja längre i "Bygg din bil" för S60. Har den utgått? Den finns med i katalogen. Någon som har foto på S60 i denna färg? Jag har har inte sett den i solid röd men jag gissar att det är snyggt. Tacksam för bilder!
Volvo har vigt den röda färgen till r-design. Du får vänta på att R-design kommer till s60.
Användarvisningsbild
av Funk
JimmyK skrev:
menbj0 skrev:Passion red finns inte att välja längre i "Bygg din bil" för S60. Har den utgått? Den finns med i katalogen. Någon som har foto på S60 i denna färg? Jag har har inte sett den i solid röd men jag gissar att det är snyggt. Tacksam för bilder!
Volvo har vigt den röda färgen till r-design. Du får vänta på att R-design kommer till s60.
Det är alldeles riktigt så, i alla fall på svenska marknaden... men det rullar faktiskt en S60 i passion red hemmavid, skall se om jag kan ta en bild...

/Thoma
av menbj0
Då förstår jag. Tack!

Jag hade hemskt gärna sett en bild :-)
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag tror också att den är snygg i Passion Red. Snygg färg, men tyvärr känslig för solen i längden. Med rätt fälgar och detaljer i karossen mm är den säkert snygg.
Användarvisningsbild
av CabBO
Även om Passion Red inte går att få till S60 (ännu) så är den grymt fin. Det jag undrar över är om den med dagens lackering, med t ex klarlack är lika känslig för solljuset. Risken är ju att den mattas och då framförallt på huv, tak och baklucka. Man ser ju skräckexemplar på vissa röda bilar (även gul) på hur dom har mattats. Dom är ju nästan vita.
Användarvisningsbild
av Funk
CabBO skrev:Även om Passion Red inte går att få till S60 (ännu) så är den grymt fin. Det jag undrar över är om den med dagens lackering, med t ex klarlack är lika känslig för solljuset. Risken är ju att den mattas och då framförallt på huv, tak och baklucka. Man ser ju skräckexemplar på vissa röda bilar (även gul) på hur dom har mattats. Dom är ju nästan vita.
Dagens klarlackade vattensbaser är bra i det ansveendet, dom är inte i närheten av att vara lika känsligs som förr...

/Thomas

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]