Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, min duktiga son har tappat båda bilnycklarna till vår Volvo v40 -97

Vi beställde ny nyckel utan fjärrlåsdosa från Volvo återförsäljaren, låste upp dörren med nyckeln och bilen larmade direkt, och startade förståss inte.

Vi bogserde den till Volvos verkstad, var dom lovade fixa med programmering så att nya nyckeln funkar.

Nu påstår dom att man måste byta hela larmenheten som går på 4500 efter som dom inte lyckas programmera larmenheten. Dom påstår att larmenheten fått fel??? den har ju funkat hela tiden tills vi fick ny nyckel.
Bilen lär starta i alla fall.

Vad göra för att få bilen att sluta larma, när jag öppnar med nyckel?
Senast redigerad av 1 crumpets, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Ändrad rubrik pga felskrivning.
Låter lite märkligt.

När jag köpte ny nyckel till min volvo v40 t4 -98, bara nyckel så kodade dom nyckeln (transponden) så att den ska passa med bilen. Hur det funkar med larmet vet jag dock inte, men det är ju olika saker. Men, tycker att bilens larm borde bli avaktiverat då du öppnar bilen med nyckel.

Om jag t.ex låser bilen med dosan, och sedan öppnar bilen med nyckeln i dörren larmar den ej.

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av litium[…]

V60 sliter däck bak

Tack klacken! Då vet jag vilka det gäll[…]