Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej!

Köpte en Pioneer som jag idag kopplade in i min V70. Det var lite bök med att få loss panelen som satt fastsatt med ett antal torxskruvar. Men med lite meck så gick det utan att göra nån skada på panelen.

Jag köpte en ISO kabel som jag pluggade in i stereon's medföljande kabel. Samt en ISO-antennkabel som jag också kopplade in i stereons uttag. Men vad har hänt med ljudet?
Jag hade tidigare en HU-650 som hade en TJOCK GRÅ kabel, men det finns inget uttag för nån sån i den nya. Kan det ha nåt med den att göra? Aaaaargh, blir galen!!! Har suttit ett antal timmar nu och försökt klura ut vad det kan va för fel,men kan banne mig inte hitta problemet.

Någon vänlig som vet vad jag ska göra??

Behöver hjälp snabbt.. inge vidare kul att åka runt utan ljud i bilen.

Mvh

*UPPDATERAD*

Med er hjälp blev det riktigt bra till slut, är mer än nöjd med resultatet. Dock måste jag få till antennkabeln på nåt sätt iom att det brusar när man rattar in kanalerna. Hur som helst så har ni en bild här.

Bild

Ps. Vet ni nåt sätt att få in BRA mottagning på stereon kanske? :wink: Jag ska väl inte behöva dra en separat kabel till någon extra antenn utanpå karossen? :roll:
Senast redigerad av 1 Kaitsu, redigerad totalt 0 gånger.
Det låter som du skulle ha ett originalslutsteg i bilen?.
Kolla under passagerarstolen!.
Om så är fallet finns det två sätt!.
1, skaff en adapter mellan original lågnivåkontakt och stereon!. Bla "backes" hr sådana.
2, koppla ur originalsteget, intryckt till vänster i stereohålet hittar du en skumgummi-inlindad skarv med 2 gråa kontakter/kablar, dra isär och sätt passande del i din adapter du redan har!.
Ahaaaa... :D Okej, var precis ut och kollade och visst fanns det lite saker där. Nu vet jag ju inte hur ett originalslutsteg ska se ut :oops: så jag tog ett par bilder som ni kan kolla på och säga om det kan vara ett slutsteg. Ser ut att finnas en grå rätt tjock kabel där.. Det var rätt så trångt att komma åt där och jag kan inte dra fram stolen då jag först måste ta bort barnstolen vilket får bli morgondagens projekt!

(Blev nåt knas med bilderna, men bara att klicka så ser ni större)

Bild

Bild

Blir det mycket sämre ljud om jag helt kopplar ur det slutsteget så länge? Ska sätta i bättre grejer senare, men vill ändå ha hyfsat bra ljud.

//Kaitsu

Oj ja det var länge sedan....

Det stod tyvärr inte något om det p&ari[…]

Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

År 2023 så började motorlampan ly[…]

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]