- mån 30 jan 2006, 20:42
#28453
Hejsan!
Har en kompis som införskaffat sig en 850 GLT från -94 och bland alla papper till bilen så hittade han på något papper en rekomendation om att byta vevaxeltätning. Sa att de är en dyr historia, men är de någon som vet mer exakt hur de går till samt vad sådant går på? På volvo resp icke märkes verkstad. Någon som kanske har något tips om orsak och om de är farligt att åka med de? Antar att byte inte är något man gör själv hemma?
Har en kompis som införskaffat sig en 850 GLT från -94 och bland alla papper till bilen så hittade han på något papper en rekomendation om att byta vevaxeltätning. Sa att de är en dyr historia, men är de någon som vet mer exakt hur de går till samt vad sådant går på? På volvo resp icke märkes verkstad. Någon som kanske har något tips om orsak och om de är farligt att åka med de? Antar att byte inte är något man gör själv hemma?
Om den läcker så måste lådan lyftas ur och då byter man också koppling när det ändå rivs.Kostar ca 6-8000kr på verkstad.Att förhindra detta är att se till att vevhusventilationen är rengjord,så att det ej blir övertryck i vevhuset 
- By perhall