Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zigge_zagge
hej
var ute och körde bilen, stanade till i ca 15-25 min, tände bilen bara till, sen var soppa pumpen helt död, testade med drirekt ström, hände inget testade även bryga bränslerelät, bogseradehem bilen, 2 timmare senare testade jag ge pumpen direkt ström då gick den igång, satte ihop kablarna igen och bilen ick hur bra som helst, dagen efter hade ja igång flertal åner och körde även några mil med den, sen stängde ja av bilen, sen samma sak igen, lätt bilen stå i ca 90 min, innan ja ick ut och testade den igen, startade utan problem,

vad kan det vara för fel
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara att pumpen är på väg att de upp.
Vad har du för årsmodell, har du regina med endast en pump?

Mvh GK
av zigge_zagge
gnestakalle skrev:Kan vara att pumpen är på väg att de upp.
Vad har du för årsmodell, har du regina med endast en pump?

Mvh GK

jag har med funderat på det men var även ute och körde med bilen idag, inga problem med den, kan även tänka mej att jord kablen kanske är dålig att nu när det är värmt kanske sväller upp lite, har hört andra haft problemmed det,

har bara en pump i tanken är en 95a tänkte nån som vet ur felkoder funkar på ensådan är ju en dosa A och en B

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]