Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas88
har ett litet men dock irriterande problem med bältet i min 945 på vänster bak. det är så att bältet är vridet så att säga, när det inte används så är låskläppen på baksidan av bältet. vilket gör att när man tar på sig det så vrider sig bältet. så det vrider sig ett halvt varv mot midjan och även där uppe där bältet går in i d stolpen. det är även samma sak på passagerar platsen fram. det har varit såhär sen jag köpte den. alla andra bälten är normala. ska det vara så? för i kompisens 945 från samma år är det inte så.. finns det nåt jag kan göra åt det? det jag oroar mig för är om sbp kommer att anmärka på det?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
andreas88 skrev:har ett litet men dock irriterande problem med bältet i min 945 på vänster bak. det är så att bältet är vridet så att säga, när det inte används så är låskläppen på baksidan av bältet. vilket gör att när man tar på sig det så vrider sig bältet. så det vrider sig ett halvt varv mot midjan och även där uppe där bältet går in i d stolpen. det är även samma sak på passagerar platsen fram. det har varit såhär sen jag köpte den. alla andra bälten är normala. ska det vara så? för i kompisens 945 från samma år är det inte så.. finns det nåt jag kan göra åt det? det jag oroar mig för är om sbp kommer att anmärka på det?
Det är inte normalt och kommer sig av slarviga passagerare. Jag har kört taxi i snart 30 år och har fått fixa till låskläppen många gånger. Du skjuter bältet så längt du kan åt ena eller andra hållet sen viker du in bältet under tills du vänt låskläppen, det är lite tålamodsprövande första gången men jag har fått rutin på det :).

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
andreas88 skrev:så jag behöver inte lossa på nåt då? låter ju underbart i så fall. kommer bilprovningen säga nåt om det tror du?
Vad bilprovningen säger vet jag inte men du kan ju prova att vända kläppen innan du åker dit då är ju det problemet ur världen.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av andreas88
om det skulle visa sig att det inte räckte, skulle det kunna vara som så att dom nån gång lossat bältet och satt det åt fel håll? är det samma sak som gäller på passagerar plats fram? ska genast testa det... återkommer!
Användarvisningsbild
av Annnan
Det är samma här, fast på mittenbältet (trepunkts). Jag drog ut bältets fulla längd och snurrade det rätt, sen lirkade jag lite så att "snurren" åkte ner först och sen matade jag på med resten av bältet. Så, sålänge man inte drar ut bältet fulla längden så är det åt rätt håll. Men "snurren" är i botten. Vet inte om det är OK att göra så, men det är snyggare iaf ;-)

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]