- ons 23 jun 2010, 21:38
Idag när jag startade bilen och skulle åka hem (hade åkt med den straxt innan), så kom det ingen kalluft. Den drog inte på fläkten med engång. Då det var soligt och varmt, så undrade jag hur bilen tänkte...
Jag såg att Auto inte lyste på kontrollerna för värme/kyla. Tryckte på den och inget hände. Allt är dött på kontrollpanelen (CCM). Inga lampor och inget händer när jag trycker på någon knapp, eller vrider på fläkt ratten.
Säkring... nej. Den går också till elstolen och den funkar. Har kollat säkringen.
Fläkten (för temp sensorn) inne i CCM snurrar.
Har skruvat isär en del. Tyvärr drog jag bort kontakten till CCM när lite ström va på i bilen (vilket jag måste för att röra växelspaken, automat). Så nu har jag felmeddelande för krockkudde, SRS. Måste nog till verkstaden för att återställa det. CCMen har två CAN bussar, den ena går till SRSen. Troligtvis någon extra säkerhets grej för SRS.
Nu har jag kommit in i CCMen, men ser inget uppenbart fel.
NÅGON SOM KAN HJÄLPA TILL MED IDEER?
Vad kan vara fel, kanske inte alls CCMen?
Jag såg att Auto inte lyste på kontrollerna för värme/kyla. Tryckte på den och inget hände. Allt är dött på kontrollpanelen (CCM). Inga lampor och inget händer när jag trycker på någon knapp, eller vrider på fläkt ratten.
Säkring... nej. Den går också till elstolen och den funkar. Har kollat säkringen.
Fläkten (för temp sensorn) inne i CCM snurrar.
Har skruvat isär en del. Tyvärr drog jag bort kontakten till CCM när lite ström va på i bilen (vilket jag måste för att röra växelspaken, automat). Så nu har jag felmeddelande för krockkudde, SRS. Måste nog till verkstaden för att återställa det. CCMen har två CAN bussar, den ena går till SRSen. Troligtvis någon extra säkerhets grej för SRS.
Nu har jag kommit in i CCMen, men ser inget uppenbart fel.
NÅGON SOM KAN HJÄLPA TILL MED IDEER?
Vad kan vara fel, kanske inte alls CCMen?
Senast redigerad av 1 Mich, redigerad totalt 0 gånger.
- By StefanNkpg