Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#417915
gages skrev:Nu är det klart. Jag har fått 62 pigga hästar i tisdags. Min XC70II 2,4 AWD går otroooligt häftigt. Accelererar vid rödljuset t o m med en påkopplad 1700kg-s husvagn.
Jag hade hel fel och blev överbevisad, nu är det släppt för XC70.

Flera med XC70 -My10 har fått sina 163 hk dubbelturbo AWD uppgraderade till Polestar 225hk/460Nm nu. Då måste det ju gå lika bra i XC60.

Det innebär att det är tokfel att köpa D5 då man kan spara 10000 kr och på köpet få 62 hk/ 40 Nm mera än D5, man får en D6 och sparar 10.000 kr mot att köpa D5 :-O) .

Skynda och fynda..... Häng på låset och beställ innan volvo ändrar sig, det hade jag gjort.
#418628
Momentum skrev:Ja men MY2010 år ju slut......
Polestar är ju till 2.4D AWD MY2010, inte D3 AWD MY2011
Det är exakt samma motor.
#419069
Momentum skrev:
Linqid skrev:
Momentum skrev:Ja men MY2010 år ju slut......
Polestar är ju till 2.4D AWD MY2010, inte D3 AWD MY2011
Det är exakt samma motor.
Har den samma beteckning?
Samma EURO klassning?
Yes, det är alltså exakt samma motor som i D5 men i en nedtrimmad variant. Namnbytet till D3 AWD är enbart för att anpassa sig till Volvos nya nomenklatur.
#421299
Nå har den nye POLESTAR siden med effekter blitt oppgradert. :)
Her står XC60 2.4D-awd med i listen, så nå er det også offisielt. :-)-)
Man får faktisk 225 hk og 460 Nm på 2.4D-awd, til en pris på 11 100 svkr mindre enn en D5 fra fabrikk. ??:-/

http://www.polestar.se/media/Polestar%2 ... 100623.pdf

Mvh Twendor
#421423
Eksakt lik drivlinje/automat/bremser osv. På min 2.4D-awd my10 står det D5 på motordekselet også.
Når man har valgt uten motoremblem bak på bilen kan man bare sette på Polestar etter optimeringen. :idea:
Og fylle drivstoff for 11 100 svkr og ha mange glade mil for den besparelsen man har mot D5 motoren. Samt at man har fått 20 Hk og 40 Nm mere for pengene man sparte.
#421433
Att köpa en D5 från och med nu känns lite... halvdumt! :D

Plockar du bort emblemen är det dessutom omöjligt att se om det är en 2.4D eller en D5. Båda har dubbla avgasrör och det står D5 på motorkåporna.
#421527
Linqid skrev:Att köpa en D5 från och med nu känns lite... halvdumt! :D

Plockar du bort emblemen är det dessutom omöjligt att se om det är en 2.4D eller en D5. Båda har dubbla avgasrör och det står D5 på motorkåporna.
Tur att man tagit bort sitt D5 emblem då! Jag stod i valet och kvalet mellan en 2,4 och en D5 men fick beskedet att Polestar kommer endast att släppas till D5. Bilia hade ett reklamblad ute i samband med det men det drogs tillbaka omgående. I och med detta så kommer har alltså Volvo dödat sin försäljning av D5´an och dessutom retat upp ett antal av sina befintliga kunder då de gått ut med annan information. Måste säga att det är ett märkligt beteende. Är det möjligtvis så att nya D3 inte går att få med Polestar och att "gamla 2.4 D dubbelturbo anses som en utegången motor och att man därför väljer att den ska kunna bli trimmad i efterhand lika tidigare årgångar?
Någon som vet?

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]