Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattias_667
Går det byta lager i turbon ? det glappar i min turbo, dvs den sidan där han suger luft.
Sen ligger det olja o skit där =(

Passar T4:ans turbo på min 2.0T ?

Vore gött med svar =)
Användarvisningsbild
av vetten
Ja det är klart att det går att byta lager och tätningar, men det blir nog lika dyrt som att köpa en utbytesturbo skulle jag tippa och med en utbytes så vet du att du har en som är just.
av Kojje
Mattias_667 skrev:Går det byta lager i turbon ? det glappar i min turbo, dvs den sidan där han suger luft.
Sen ligger det olja o skit där =(

Passar T4:ans turbo på min 2.0T ?

Vore gött med svar =)
Kan du låta bilen stå ett tag kan du lämna in den och renovera har du utbytes renovera din egen brukar bli någon 1000 lapp billigare tex hos GIK turbo,T4:ans turbo passar rakt av men du får inte mer effekt snarare blir den slöare (större turbo långsammare spolupp med orginal programvara)om du inte samtidigt sätter dit ett chip som är anpassat för T4 turbon på en 2.0T funkar dock endast på fas 1 98-00 på fas 2 är kolvarna för klena dom enda som har ett färdigt chip till detta som jag vet är Autotech i trollhättan med orginal avgassytem får du ca 235hk byter du till ett större med race/sportkatt landar du runt 250 hk.

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]