Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Böt till sommardäck förra torsdagen och tyckte att efter det gick bilen lite ryckigt.
Det är första gången jag kör med dem däcken då jag köpte den med vinterdäck på. Däcken är ganska utslitna.
Men iaf jag körde bilen då och då till i söndags. Sen har den bara stått från söndag till idag (fredag).

Imorse när jag åkte till jobbet märkte jag att det knackade från vänster framhjul tror jag. Det knackade liksom i takt (snabbare knackningar ju snabbare jag körde).
Även när jag bara rullade med koppling nere även utan växel i. Det knackade extra mkt när jag svängde lite åt vänster. Inga knackningar när jag står stilla på tomgång.

Detta hade jag inga som helst problem med när jag hade vinterdäcken på med plåtfälgar.

Någon som kan ha en aning om vad det kan vara ?

Tacksam för svar!
Det kan ju vara så att du kommit åt bromsskölden så att den ligger mot skivan eller sitter lite löst och slår, ganska lätt hänt och speciellt om skölden börjar bli lite rostig och mjuk.
Tack för ditt svar! Men hittade felet. Antingen är jag ett riktigt klantarsel eller så vill någon ta livet av mig haha. Hjulmuttrarna på vänster fram gick att skruva för hand!! :o Vet att man ska efterdra men så mkt har jag inte kört bilen. Måste nästan varit så att jag klantigt nog missat att dra åt dem!! Läskigt!

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]