- tor 08 apr 2010, 19:42
#397618
Hej!
Köpt en sv-såld 850 GLT -97 som gått 13000 mil, med fullstämplad s-bok och 1 ägare sen ny, i princip blanka papper på alla besiktningar som gjorts sen ny, bortsett från någon lampa här och där, trots det fina exemplaret så har det börjat att läcka olja från motorn (verkar som att det är mellan motor och låda, pölen är som 2-3 femkronor, är det ok att köra med bilen?!), bilen va inne på verkstad i början på året, detta står på kvittot:
Rep oljeläckage motor
Undersökning rentvättning byte packbox kamaxel bakre
Packbox
Rengörningsspray
Så till min fråga, vad har verkstaden gjort egentligen om den börjar läcka igen?! Kommer vid tillfälle att besöka verkstaden och höra med dom (har även hällt i Omega 917 packningsskydd för en dag sedan, detta ska tydligen börja verka efter 2-3 dagar och kan avhjälpa problemet om jag har förstått det hela rätt?!), men tänka höra med Er först då folket här verkar vara mer kunniga än verkstäderna.
Tacksam för all hjälp ni kan bidra med
Köpt en sv-såld 850 GLT -97 som gått 13000 mil, med fullstämplad s-bok och 1 ägare sen ny, i princip blanka papper på alla besiktningar som gjorts sen ny, bortsett från någon lampa här och där, trots det fina exemplaret så har det börjat att läcka olja från motorn (verkar som att det är mellan motor och låda, pölen är som 2-3 femkronor, är det ok att köra med bilen?!), bilen va inne på verkstad i början på året, detta står på kvittot:
Rep oljeläckage motor
Undersökning rentvättning byte packbox kamaxel bakre
Packbox
Rengörningsspray
Så till min fråga, vad har verkstaden gjort egentligen om den börjar läcka igen?! Kommer vid tillfälle att besöka verkstaden och höra med dom (har även hällt i Omega 917 packningsskydd för en dag sedan, detta ska tydligen börja verka efter 2-3 dagar och kan avhjälpa problemet om jag har förstått det hela rätt?!), men tänka höra med Er först då folket här verkar vara mer kunniga än verkstäderna.
Tacksam för all hjälp ni kan bidra med