Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av adamatoo
hej på er vad kan min bil råkat ut för kände att det började lukta bränt öppnade motorhuven och det var olja vid vattenpumpen och runt om sen är det en brun sörja när man öppnar oljelocket och inuti med och nu har bilen ståt en månad när jag backade så var det brunt under bilen på marken under motorn kollade oljestickan oljan är nästan borta men inget vatten på stickan vad tror ni :(
av rd350
I bästa fall har du fått en ispropp i vevhusventilationen. Slå på olja, starta och se vad som händer.
av adamatoo
jag hade en kompis som tittade på bilen idag han trodde att det var ventilkåpspackningen men han sa att det kunde vara packboxen med men jag får börja att byta packningen :roll:
av Vovlo_Henrik
Tänk på att orsaken till att ventilkåpspackningen och packboxen läcker kan vara tät vevhusventilation eller ispropp som sagt tidigare, kolla detta i första hand :wink:
av adamatoo
hej på er alla där ute nu har jag bytt olja och tvättat motorn och skrubbat som faan med diskborste och bytt ventilkåpspackningen och det är tätt vad skönt inte blev det så dyrt som jag trodde heller

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]