Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av stoffe123
Min 740 turbo (b230ft automat) började gå as risigt idag, när man gasar fullt så orkar den inte mer än 2000 rpm och det låter som att den håller på att dö till o från.

Den har gått klockrent ett par veckor nu, dock så pressade jag den ganska hårt både igår och idag, kan de ha hänt något då kanske?

Dessutom så har jag ganska spröda vakuumslangar till insuget som kanske spökar? har bytt vakum slangen till soppatrycket me de andra verkar också rätt så spröda.

Fick felkod 2-3-2 i diagnosuttaget, har inte hittat nån tjyvluft med startgasen heller.

Mvh
Senast redigerad av 2 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gång. Anledning: fixade rubriken
av stoffe123
Kan konstatera nu att jag får soppa ända fram, och att bilen går fan så mkt stabilare på tomgång när kontakten till LMM är URKOPPLAD, då kan man kanske börja misstänka att LMM har gjort sitt?

Den dör dock vid minsta gaspådrag när LMM kontakten är urkopplad men det är väl förstås normalt?

Mvh

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]