Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Skall välja färg till bilen jag skall beställa snart men blir inte klok på hur "electric silver metallic" ser ut jämfört exempelvis mot en vanlig silver metallic. Har varit hos ett antal bilhandlare men ingen har haft den färgen inne.
Hittade några bilder här http://www.volvoclub.org.uk/press/volvo ... images.htm men det är något svårt att tolka dom.
Är det mer metall-lyster över färgen eller... :???: är den mörkare eller ljusare än vanlig silver?
Nån som har denna färgen på sin bil som kan lägga upp den för beskådning.

M
McDonald skrev:Skall välja färg till bilen jag skall beställa snart men blir inte klok på hur "electric silver metallic" ser ut jämfört exempelvis mot en vanlig silver metallic. Har varit hos ett antal bilhandlare men ingen har haft den färgen inne.
Hittade några bilder här http://www.volvoclub.org.uk/press/volvo ... images.htm men det är något svårt att tolka dom.
Är det mer metall-lyster över färgen eller... :???: är den mörkare eller ljusare än vanlig silver?
Nån som har denna färgen på sin bil som kan lägga upp den för beskådning.

M
Går inte bara den att få till V70R?????
Användarvisningsbild
av Jensen
Även s40 och v50 går att få med electric silvermetallic.
boeder skrev:Går inte bara den att få till V70R?????
Nejdå, du kan få den på V50 iaf, säkert på alla andra också.

Electric Silver Metallic färgkod 477. Har aldrig sett den i verkliga livet, men på dom bilder och broschyrer jag sett så verkar den helläcker, lite mörkare än den gamla silver, och den silver som finns nu (426) är ju ljusare än den gamla (130).

Men gå in till din volvohandlare, dom har ju iaf S60R/V70R broschyeren, där finns det finns det lite bilder iaf.

/L
Användarvisningsbild
av Jensen
Man kan tyvärr inte få den på alla andra modeller, S60/V70R samt S40/V50 är dom man kan få i electric silver.
Färgen är lite mörkare än vanlig silvermetallic, jäkligt snygg är den faktiskt.
Vart har du varit och försökt hitta en bil med den färgen någonstans?
Loner skrev:
Men gå in till din volvohandlare, dom har ju iaf S60R/V70R broschyeren, där finns det finns det lite bilder iaf.
/L
Det är i broschyrerna jag tittat och bilderna visar då typ en silverfärgad bil, är detta då electric silv. m. eller vanlig silver frågar jag försäljaren... "vadå silver :???: ? silver som silver" får man då i svar.
Dom (i alla fall de frågat) begriper det inte.
Jensen skrev: Vart har du varit och försökt hitta en bil med den färgen någonstans?
Hos ett antal Volvohandlare i nordöstra Skåne, några i Småland o Blekinge. Ingen hade nån bil med den färgen inne i alla fall.

M
McDonald skrev:försäljaren... "vadå silver :???: ? silver som silver" får man då i svar.
Dessa okunning säljare, det är electric silver på bilen i broschyren, en mörkare silver, väldigt spänd på att få se den i verkligheten.

Gillar inte silver (426) som är på dagens volvo'sar, den är för ljus nästan vit enligt mig. Den gamla (130) var mycket finare, och electric silver kan bli min nya favvofärg bara jag får se den...

/L
Loner skrev:
McDonald skrev:försäljaren... "vadå silver :???: ? silver som silver" får man då i svar.
Dessa okunning säljare, det är electric silver på bilen i broschyren, en mörkare silver, väldigt spänd på att få se den i verkligheten.

Gillar inte silver (426) som är på dagens volvo'sar, den är för ljus nästan vit enligt mig. Den gamla (130) var mycket finare, och electric silver kan bli min nya favvofärg bara jag får se den...

/L
Synd bara att man enl katalogerna inte kan få den på v70 annat än på r-modellen då. :???:
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]