Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 240in
Bilen i fråga är en 745 GL -90. Kopplade in slutsteg. Kopplade dock ur det igen i felsöknings syfte.
Problemet jag har har är att säkringarna 21 o 22 brinner av direkt. Provade en lite större säkring o då vart kablarna varma o det rök en del om dom ist. Sen brinner säkringen av till blinkersena. Halvljuset funkar inte heller men helljuset funkar utan problem. Dock startar torkana i samband med att helljuset slås på.
Följande gjorde jag före felen kom. Kopplade in steget. När jag tog ur stereon gick kablarna till direktströmen och jorden av. Så jag kopplade in dessa direkt i stereon ist.
av satking
jag tycker det är konstigt att 2 säkringar brinner av, hur har du kopplat in steget ?
har du dragit kablar själv eller använder du avsedda kopplingspunkter och var jordar du ,man ska inte kunna bränna 2 säkringar om du kopplat in steget rätt.
av 240in
Lånade spakar och ljusvred från min sommarbil en 745 GL -92. Då sluta säkringarna brinna av. Men allt lös ju skumt. drog jag på helljus så slockna Vä lampa o blinkers lös. Bländade jag av så gjorde ej Extraljusen det. Slipa jordpunkter o skrappade kabelskor. Dom på innerskärmana. Ingen skillnad. Sen bytte jag kabel på den till Vä innerskärm. Då börja allt lysa som det skulle igen.
Bara leta varför soppa pumpen ej får ström nu. Skruvad isär allt under brädan för o kolla efter brända kablar men fann inget där. Men körde in bil i garaget och sen rev jag isär bilen och då sluta den starta. Så tror jag tagit loss ett kontaktstycke. Så ska felsöka det. Återkommer med resultatet.

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]