Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Om motorn gick bra när den väl gick borde det vara rimligt att utesluta kamrem. Symtomen du beskriver stämmer på pricken med min tills jag bytte impulsgivaren. Tungt att "byta grejor tills man hittar felet" men nu har du ju inte så mycket kvar att byta. För det kan väl inte vara så simpelt att du har vatten i bensinen?/Tjovve
tjena. ber om ursäkt, jag missade 2:an, bilen startade och gick på 2 cylindrar. vatten i soppan har jag inte,
fyllt på rejält med soppa efter att de va slut sist. kamremen kollad och alla 3 märkningar stämmer.
har du förslag på fel då? då den gick på 2 cylindrar? sen död igen efter avstängning.
Tjovve skrev:Hej! Om motorn gick bra när den väl gick borde det vara rimligt att utesluta kamrem. Symtomen du beskriver stämmer på pricken med min tills jag bytte impulsgivaren. Tungt att "byta grejor tills man hittar felet" men nu har du ju inte så mycket kvar att byta. För det kan väl inte vara så simpelt att du har vatten i bensinen?/Tjovve

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]