- tor 28 jan 2010, 08:13
Volvo 744 -89, automat, bensin, vanliga motorn B230A tror jag. Har fungerat klockrent, alltid startat på en gång. Men i förrgår började några fellampor obefogat att lysa halvsvagt (parkeringsbroms, batteri, spolarvätska, bromsvätskenivå) och har lyst sen dess. I går märkte jag att vindrutetorkarna gick segt och fläkten blåste nog inte så starkt som den brukar. Strax därefter verkade den vilja dö vid rödljus. Precis när jag parkerade dog den. Sen dess har jag fått i gång den några gånger men stänger man av den verkar det som att man måste vänta ca 10 minuter innan man försöker igen annars är den stendöd. Inte säkert att det går om man väntar heller.
För en lekman verkar det som att batteriet har laddats ur och inte laddas under färd = generatorn? Vad borde jag göra till att börja med? Vore jättetacksam för hjälp. Kollar V70-annonser så länge...
För en lekman verkar det som att batteriet har laddats ur och inte laddas under färd = generatorn? Vad borde jag göra till att börja med? Vore jättetacksam för hjälp. Kollar V70-annonser så länge...
- By 73k