Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Oscarr
Hallå.

Min motor på vinterpulkan hänger snett (Volvo 740GLE 1986)
Det är det högra motorfästet sett framifrån (när man tittar ner under huven) som skruvarna saknas och motorn har halkat ner lite.

Hade för nån månad sedan bilen inne på byte av insugspackning på verkstad.
Det sitter ett stag från insuget ner mellan motorfästet och skruvarna.
så för att få bort insuget måste man alltså lossa på skruvarna som håller motorn.

Kan skruvarna ha gängat ur sig själva? eller har verkstaden glömt att skruva i dem igen? Har max kört 50 mil efter byte av packning.

Hur ska jag göra nu? Köpa nya skruvar och försöka lyfta upp motorn och skruva fast skiten eller kontakta verkstaden?
Hur ska jag kunna bevisa att dem gjort fel?
av Oscarr
Bild

Bild

Där är två bilder.. Och den svarta stången som går upp under insuget, och har en öggla längst ner... där ska en skruv in sen genom motorfästet och in i motorn.

Hoppas bilderna duger
av Lilj
Ring verkstaden och säg som det är bara. Lossar dom på motorfästet för det där jobbet så borde det inte vara något problem. Gör dom inte det så är det bara ut och försöka fixa det själv. Det värsta som kan hända är att du får ett nej.
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]