Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Hejsan!

Var precis ute en sväng på ca 24 mil där de första 12 milen .. gick problemfritt. bilen stod sedan parkerad 4 timmar ca för att sedan påbörja resan hem. Upptäckte direkt att det vibrerade från ca 50 km och uppåt. Ngn som kan tipsa om vad som kan vara fel .. läste lite på forumet och fick också påpekande om att länkarmarna var lite glapp. men konstigt ändå att det inte vibrerade de första 12 milen.

Funderar också på ifall ngt kan ha fryst eller liknande då min bil alltid står i varmgarage. Där den tinar varje dag för att sedan utsättas för kyla igen etc etc .

Tacksam för alla åsikter/synpunkter/ideer etc etc

MVH//Xo
av hansjkpg
GruteK skrev:kan väl vara snö som frös fast inne i hjulet, som då skapar obalans i hjulet?
Tror också på fastfrysning någon stans, Hans
av Xotica
Ska ut och testa den igen på en stund och se ifall det löst sig..återkommer med svar =)

Tack för era svar så här långt.

//Xo
av Xotica
Hejsan igen!

Jo efter lite motorvägsfart konstaterades att vibratortendenserna var borta..måste vara ngt som fryst i däcket lr liknande.. Konstigt bara att det kom efter 12 mil..fast det kanske inte hann frysa under färden förvisso.

I framtiden ifall det kommer igen får an väl släpa in bilen i ngn gör det själv hall och spola däcken rena lr ngt.

God fortsättning på er alla

//XO
av LaRy
Jag har noterat att taxibilar har ofta dålig hjulbalans. En chaufför berättade för mig att detta beror på att de kör ofta i moddiga städer och då blir det modd på insidan av fälgen. När de sedan parkerar för natten rinner sörjan ned och fryser, därmed obalans. En del chaffisar försöker därför alltid spola insidan av fälgen med vatten innan de ställer bilen.

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]