Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Murranboy
Hej gott folk!
Jag har en M46 ligger till min Volvo 740 Turbo Intercooler -90, som ska tillsvidare hjälpa mig att få bilen frammåt tills en M90 kommer på plats (Något som håller effekt)
Men har nu kommit fram till att det är en RUND medbringare på lådan och kardanaxeln jag fick med är den TREKANTIGA.

Ska jag byta kardanaxeln eller byta medbringaren? Eller har någon nått bättre tips?
(Lådan hade inte uttag för svänghjulsgivaren)

//Johan
av Vovlo_Henrik
Då har du troligen en äldre M46, hålet kan du fila upp om du inte byter kåpa :wink: Har du en annan medbringare liggandes?? Inga svårigheter att byta denna eller kardan det beror mer på vilka delar du kommer över :-)-)
av Murranboy
Hålet tog jag upp med rondellen, vilket inte var något problem :wink:
Den enda medbringaren jag har, är den runda och kardanen har den trekantiga!

Kanske du vet vilka som har den runda medbringaren på kardanaxeln? För hardyskivan klarar jag mig utan :lol:
av volvo944gl
utan hardyskiva? låter inte det rätt mycket?
av Redlös
Turbon har inte Hardyskiva, den har vanligt knutkors även mot lådan. Jag har haft 760 tic -85, 740 tic -86 samt 745 tic -90. Samtliga har haft vanligt knutkors mot lådan, därför är jag ganska säker på detta.
av volvo944gl
Okey. jag har aldrig sett en utan. drf blev jag lite frågsam... :D
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..