Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Laper
kör en 740-89 som hade ett utslitet stödlager till kardanen som jag körde med ett tag och när jag väl fick tummen :-)-) ur att byta det så uppkom ett annat problem,kanske något som uppkommit under tiden stödlagret varit kasst vilket gjorde att ja inte hörde det förrän vi bytat stödlagret.

det hörs och känns vibrationer i hastigheter från 70 till 110.
har bytat hardyskivan,bytat stödlagret inklusive gummi 2 ggr,bytat alla däcken.försökt kolla bussningar men även detta utan framgång.kollat så vi fått kardanen rätt i märkningarna.

håller på att bli knäpp pga av detta felet så alla information om eventueulla fel är välkomna.
Dum fråga kanske men är du helt säker på att kardanaxeln är rätt ihopmonterad? Jag hade exakt samma fel på min 940 som jag köpte, och där visade det sej att kardanaxeln var ihopmonterad ca ett halvvarv fel :wink:
Laper skrev:kör en 740-89 som hade ett utslitet stödlager till kardanen som jag körde med ett tag och när jag väl fick tummen :-)-) ur att byta det så uppkom ett annat problem,kanske något som uppkommit under tiden stödlagret varit kasst vilket gjorde att ja inte hörde det förrän vi bytat stödlagret.

det hörs och känns vibrationer i hastigheter från 70 till 110.
har bytat hardyskivan,bytat stödlagret inklusive gummi 2 ggr,bytat alla däcken.försökt kolla bussningar men även detta utan framgång.kollat så vi fått kardanen rätt i märkningarna.

håller på att bli knäpp pga av detta felet så alla information om eventueulla fel är välkomna.

Jag bytte mitt stödlager och inkl gummit, som har varit i behöv av att byta länge min idag fick man äntligen tummen ur! Men då dök dessa vibrationer upp 70-100km/h som ej fanns tidigare :evil: Märkte upp själv kardanen innan den togs isär så de kan inte vara problemet! Skulle vara kul att få något tips av någon som har fått samma problem som kanske kan veta vad de kan vara som spökar efter som de inte fanns där innan jag bytte stödlagret å gummi!

Så alla information om eventueulla fel är välkomna! :-)-)
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]