Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det tar aldrig slut med detta "hyttklimat elände".
Jag bytte kupefläkten(begagnad från skroten den gick perfekt när jag testade den via batteriet.
Väl på plats så gick den ett tag men med dålig effekt.
Nu har jag kollat de 6 olika matningslägen som finns på reglaget på panelen och får då volt värden som jag inte tycker verkar normala: Läge 0 ger 9v, läge1 ger9,7v, läge 2 ger 9,7v, läge3 ger 9,7 v, läge 4 varierar mellan 10,1 och 10,7v, läge 5 ger 13,5v konstant. 13,5v får jag även i automatläget för ac.
Nu undrar jag om min teori att det är motståndet som har givit upp och "dödat" även denna fläkt.
Någon som har en aning?
Vet inte riktigt ifall det är samma på din 940 .... Men på 740n får du liknande resultat när motståndet är kass. Bara att byta motståndet. Så är problemet fixat. Tror inte att fläkten rasar för detta. Så du kanske har 2 ok fläktar nu ...
Jag tror också att det är motståndet och att antingen har jag haft otur med fläktarn eller så har motståndet skickat på för mycket ström i slutläget.
Mätninge sker eftert motståndet annars blir ju bar mätvärdena intressanta för motståndets del.
Ger jag fläkten full matning direkt från batteriet så är den lika avliden som när den får kräm från motståndet.
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]