Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Chris760
Hej
Fick för ett tag sedan problem med mitt originalmonterade VGA1 larm i min Volvo 760. Det är så att magnetkontakterna i huven och i bakluckan inte larmar ifall man öppnar och larmet är aktiverat. Har läst igenom Volvos bruksanvisning och även Cargards för samma larm men dom hjälper inte någonting. Har mätt med instrument och det är inget fel med det elektriska, köpte även nya magnetkontakter utan resultat, Har även testat att återställa larmet men det hjälpte inte heller.
Status indikatorn på A-stolpen blinkar för "fel i larmsilinga" huv/bagagelucka efter att man har slagit av tändningen. Är det någon som kan hjälpa mig med vad det är för fel???

Läste att det går att koppla in så att innerbelysningen tänds då man avaktiverar larmet, någon som vet hur man kopplar in det?

Mvh Christopher
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Är magnetkontakterna rätt justerade? Ska vara ett gap på mellan 2-10mm mellan kontakterna.
När huven/bakluckan är stängd, ska det vara <20 ohm mellan ansl. K18 och K1 (jord).
av Chris760
Det var magnetkontakterna som var felet, sitter inte ens mitt emot varandra nät huven/bakluckan är stängda, ska fixa det så fort jag kan. Tack för råden!

Mvh Christopher
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]