PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

#325158
hade tänkt slänga på insprut på min 142a med b20a. men vilket av dom två olika insprutningarna är lättast att hänga dit?
vet ju att man får sätta på en e-topp och en elektronisk bränslepump men vill veta precis vad som skiljer på dom två olika systemen?
tacksam för svar :)

Mvh Dennis
#325163
Som det låter, mekaniskt är mekaniskt, elektroniska är elektroniskt :) Finns inga likheter alls mellan dom i princip. För K-jet (mekaniska) måste du ha en pump som klarar av att leverera det högre trycket som krävs också.

Mekaniskt är klart lättast att sätta dit.
#326855
Jag har inget hållbart svar, men det torde röra sig om 3 ~ 4 bar. Och sedan bör du ha lite reserv till det, så kanske 5 ~ 6 bar? Men detta är rena spekulationer.
Men om du väljer en speciell donatorbil, så tar du ju all aktuell utrustning från den. Då blir det ju mest komplett och störningsfritt.

Bara ett litet klarläggande, om du inte visste det förut: Bilen går inte bättre, snabbare eller starkare bara för att du har en värstingpump. Det är många andra faktorer som är inblandade i den ekvationen. Och det måste stämma i slutändan, cylindern.
#326874
Systemtrycket ligger runt 4,5-5,5bar, styrtryck på runt 3,5bar.
Pumpen ska klara av minst 5bar och leverera drygt 100l/h.

Detta är generellt för K-jetronic, så lite upp o ned kan det variera. Har inga uppgifter till just B20E

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]