Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompa76
Hej!

Jag undrar om det är någon mer som har ett ganska högt tjutande eller surrande från Bensinpumpen. Det verkar vara så hela tiden bilen går.. Jag satt i ett nytt bensinfilter det gamla var väldigt gammal verkar de som . Kom svart bensin ur det när jag tog loss det.. Men som sagt det ända som låter som är onormalt vad jag tycker är att det låter ganska mkt från bensin filtret och till Bensinpumpen.. Ganska irriterande. nån mer som har samma problem?? /Tompa

Jag kör Volvo V40 2.0 Turbo -98
av SEVET
Hände i helgen att min dotter fick startproblem med sin bil.
När hon vred om nyckeln, så hörde man bensinpumpen startade och den stannade efter någon sekund. Därefter startades motorn och gick bara någon sekund för att sedan stanna igen. Bensinpumpen gick hela tiden sedan motorn stannat. Efter ett tiotal försök så starta motorn äntligen. När motorn går så hörs detta vinande ljud från pumpen. Har ej tidigare reflekterat att detta ljud hörts.
Kan det vara så att bensinpumpen styrs via ett relä och detta börjar krångla? Hade samma problem en gång i tiden med en gammal Audi 100.
Finns det någonstans elschema för V40-modellen?
av Spannen
Har precis samma "problem" med min T4 -00 och tänkte faktiskt precis skapa en tråd om det men hittade denna!

Min pump låter också ganska högt, men inte jätte jämnt och fint som jag har läst att det ska vara.
Låter lite mer "oeeeeeeeeeeee oeeeeeeeeeeee oeeeeeeee oeeeeeeeeee", alltså pendlar lite mellan två olika frekvenser. Spontant känns det o-bra :o
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]