Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Pyret
Har bytt bränslepump och filter på min 740, men får inte kopparbrickorna på filrets båda sidor
att hålla tätt. Kan jag ha satt brickorna på fel sida eller ska dom kletas in med nåt?
Jocke S. skrev:Hur satte du brickorna? Rengjorde du innan montering? Är det nya brickor?
Jag satte brickorna närmast filtret på båda sidor. Det var nya som följde med filtret som e köpt
på biltema. Har även försökt med dom gamla brickorna på andra sidan med, så jag hade på bägge sidor.
Kan man kanske göra gummitätningar av bensinslang?
Pyret skrev:
Jocke S. skrev:Hur satte du brickorna? Rengjorde du innan montering? Är det nya brickor?
Jag satte brickorna närmast filtret på båda sidor. Det var nya som följde med filtret som e köpt
på biltema. Har även försökt med dom gamla brickorna på andra sidan med, så jag hade på bägge sidor.
Så här ska det sitta:
Lägg på en bricka på en lös bult (hålskruv).
Tryck sedan bulten genom anslutningen till bränsleslangen.
Lägg den andra brickan på andra sidan av anslutningen.
Skruva fast bulten i bränslefiltret...

D.v.s. Bränslefilter, bricka, anslutning, bricka, bult.
Jocke S. skrev:
Pyret skrev:
Så här ska det sitta:
Lägg på en bricka på en lös bult (hålskruv).
Tryck sedan bulten genom anslutningen till bränsleslangen.
Lägg den andra brickan på andra sidan av anslutningen.
Skruva fast bulten i bränslefiltret...

D.v.s. Bränslefilter, bricka, anslutning, bricka, bult.
Tyckte det va konstigt att det bara fanns med en bricka till varje sida. Ska köpa 4 nya o försöka igen. Tack!
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]