Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kopman
Ja, då skulle andrabilen införskaffas. På gångavstånd fanns "pärlan", en 245:a, 1990, 17000mil och hyffsat skick. Finfina däck, halv tank, skattad och besiktigad. Inte alls tokigt. Billig också.

Söndagen gick åt till att gunga fram på småvägar, lite här och lite där. Ungarna trivdes som vanligt (brukar åka V50) och allt va frid och fröjd.

Friden varade tyvärr bara i 1 dag :-(

Dagen efter när jag skulle hem från jobbet la bilen av vid stora vägen, inte ett liv i fanskapet...
Konstaterade vevaxellägesgivaren och skulle demontera.

:-(O) Jag värmde, vred och slog - och det var väl det som va fel att jag slog. Givetvis gick fästörat med skruvhålet av, och jag har således ingenstans att sätta fast givaren i.
Vet att man kan köpa ett nytt fäste, billigt också. Men jag vill INTE ta ner lådan för tillfället!

Är det någon som vet om det går att byta fästet utan att demontera lådan? Borde det gå att limma fast givaren i den halvmånen som är kvar? I så fall med vad för lim, blir det varmt? En annan "epa" tanke som slog mig: vrid givaren 180 grader och dra i en självborrande skruv? ?:-/

Varaktiga tillfälliga lösningar sökes!

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]