NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turbodream
Idag äger jag en V70 140 Sport Edition -2006 men har blivit väldigt sugen på en V50 T5 , med andra ord vill jag ha mer krut under huven. Har kollat ett tag och även provkört några bilar , både manuell och automat. Den manuella går mycket bättre från botten så kommer definitivt köpa en manuell. Men har några krav och det är att den ska vara minst en 2007:a och max 4500mil. Sen vill jag helst inte ge mer än 200Tkr. Gick miste om en väldigt fin sådan förra veckan så kollar blocket varje dag i hopp om att det ska dyka upp en snart.

Men har tänkt på soppaförbrukningen litegranna, har ju som sagt en 140 hästars idag och tycker inte den är speciellt soppasnål , ligger runt 0.91 nu i snitt men det är semestertider och det innebär mer långkörningar , vintertid så ligger jag på runt 1.05. Vad kan jag räkna med från en V50 T5 ? Sen ska man köpa en med AWD eller inte ?

Slutbabblat nu men är det något speciellt jag skall tänka på vid köp ?
av turbodream
Det låter bra det ! Något annat man ska tänka på , menar om det är något speciellt just med V50 som brakar lätt ?
av turbodream
Knarrande stolar har jag inte upptäckt ännu, dock har jag bara setat i bilen för en provkörning. Har faktiskt köpt mig en silver V50 T5 -07 med 4400mil på mätarn och momentumpaket. 169000kr på brabil och då med 2års garanti också, tycker jag va väldans fint :) Ska hämta bilen imorgon fredag kl 15
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Aha, lägg gärna upp bilder på nya kärran då :)
av turbodream
Bidde en liten förändring nu i bilköpet. Skulle hämta ut den silvriga idag men så igår kväll kom det in en passionsröd V50 T5 -07 med 3200mil på mätarn och mörk inredning med helskinn och lite aluinlägg. I den silvriga så va det ljus inredning och tygklädsel, inget höjdare med skitiga barn i bilen. Har iallafall varit och betalt handpenningen på den nya och får hämta den i början på nästa vecka såfort leasingspärren har försvunnit. Har varit en företagsbil tidigare hos ericsson. Så jäkla fräsch bil, kan knappt hålla mig :) Sen ska jag ner idag på posten och hämta min vinge & ögonlock från Hova som ska in på lack också nästa vecka hoppas jag. Men kommer självklart uppdatera med bilder såfort jag har bilen hemma på parkeringen.........
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jasså det var en snabb "vändning" :P Låter trevligare med skinnklädsel det höjer intrycket på hela bilen tycker jag

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]

Dagens bilar (oavsett framdriftsteknik) är al[…]