- sön 16 aug 2009, 11:26
Idag äger jag en V70 140 Sport Edition -2006 men har blivit väldigt sugen på en V50 T5 , med andra ord vill jag ha mer krut under huven. Har kollat ett tag och även provkört några bilar , både manuell och automat. Den manuella går mycket bättre från botten så kommer definitivt köpa en manuell. Men har några krav och det är att den ska vara minst en 2007:a och max 4500mil. Sen vill jag helst inte ge mer än 200Tkr. Gick miste om en väldigt fin sådan förra veckan så kollar blocket varje dag i hopp om att det ska dyka upp en snart.
Men har tänkt på soppaförbrukningen litegranna, har ju som sagt en 140 hästars idag och tycker inte den är speciellt soppasnål , ligger runt 0.91 nu i snitt men det är semestertider och det innebär mer långkörningar , vintertid så ligger jag på runt 1.05. Vad kan jag räkna med från en V50 T5 ? Sen ska man köpa en med AWD eller inte ?
Slutbabblat nu men är det något speciellt jag skall tänka på vid köp ?
Men har tänkt på soppaförbrukningen litegranna, har ju som sagt en 140 hästars idag och tycker inte den är speciellt soppasnål , ligger runt 0.91 nu i snitt men det är semestertider och det innebär mer långkörningar , vintertid så ligger jag på runt 1.05. Vad kan jag räkna med från en V50 T5 ? Sen ska man köpa en med AWD eller inte ?
Slutbabblat nu men är det något speciellt jag skall tänka på vid köp ?
En gång volvo alltid volvo