Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#303172
Jo intresse finns det nog kvar hos mig....tror jag :)

Har kört o ägt 300 sedan 1988.
Första 300an var farsans guldmetallic 343DL manuell från 79, sen blev det en vit 360GLS -85 som jag köpte vintern 89-90.
Bytte in den Mot en vit 360GLT -86 på Volvo sommaren 1991 med endast 5000mil på mätaren. Den var en riktig pärla med skinnklädsel, elhissar, taklucka och bakrutejalusi :) .

Bytte in GLTn 1993 för att hamna i 480 träsket fram till 1999 då jag sprang på en röd 360GLT från 84 med 14000mil på mätaren. Det var en "Volvo special delivery" men vad som var "special" på den vette f_n. Den var helt 100% rostfri efter ett liv i Älvsbyn, kanske var det "special".

Tllbaka i 480 träsket hamnade jag 2000 och när växellåda nummer två skulle bytas 2006 blev det en 360 till. En vinrödmetallic 360 -87 för 800:-
Till den köpte jag en skinninredning(skinnstolarna till 360n måste vara volvos skönaste stolar) o lyfte i en B230 med V-kam. Kan ju säga att den gick som ett skållat ollon.

Han köra med den i några månader tills en djävla planta körde in i sidan på bilen. Fick visserligen 7000:- av Volvia för bilen men hade hellre behållt den.
2007 hittade jag en röd 88as 360GL 4d i Boden 21000mil o med endast 3 ägare inom samma familj, den står nu i stallet i Överkalix där den ska renoveras till originalskick.

Kör numera färdigtrimmat Volvo V40 t4 men hjärtat klappar alltid lite extra när man får se en fräsch 300a, det finns ju tyvärr inte många kvar.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]