Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DarrenB
...och den är mycket trevlig att köra!
Har kört allt från Audi A3, V40, V50, BMW 525i, BMW 525d samt V70N och den här tycker jag ligger mycket närmare komforten och känslan i mina BMWn än vad V70N gjorde. Kan varmt rekommendera denna modell med denna motor, då den är rolig att köra. Nu väntar jag bara på att lämna in den för trim-satsen! :mrgreen:

Så här är den utrustad:
2.5FT Business (Bluetooth)
Summum
Svart metallic + grått läder
Automat
Teknikpaket 1
Herrgårdsvagnspaket 2
Integrerade barnsäten
Utökad rattservo
Hörlursuttag bak
Lastningskit med öglor och dyl.
Subwoofer
R-Sportratt

Superskönt att sitta och lyssna på musiken från iPhonen på stereon. Den enda är att låtnavigeringen är lite krånglig vilket gör att jag tittar mer på displayen än på vägen. Här var BMW mycket bättre.
Kan även rekommendera nyckellöst system samt automatisk baklucka. Otroligt skönt när man har barn att bära omkring på.

Kan tacka BraBil i Kungsängen för mycket trevlig service och en bra affär!

//D
av LOTEZ
DarrenB skrev:...och den är mycket trevlig att köra!
Har kört allt från Audi A3, V40, V50, BMW 525i, BMW 525d samt V70N och den här tycker jag ligger mycket närmare komforten och känslan i mina BMWn än vad V70N gjorde. Kan varmt rekommendera denna modell med denna motor, då den är rolig att köra. Nu väntar jag bara på att lämna in den för trim-satsen! :mrgreen:

Så här är den utrustad:
2.5FT Business (Bluetooth)
Summum
Svart metallic + grått läder
Automat
Teknikpaket 1
Herrgårdsvagnspaket 2
Integrerade barnsäten
Utökad rattservo
Hörlursuttag bak
Lastningskit med öglor och dyl.
Subwoofer
R-Sportratt

Superskönt att sitta och lyssna på musiken från iPhonen på stereon. Den enda är att låtnavigeringen är lite krånglig vilket gör att jag tittar mer på displayen än på vägen. Här var BMW mycket bättre.
Kan även rekommendera nyckellöst system samt automatisk baklucka. Otroligt skönt när man har barn att bära omkring på.

Kan tacka BraBil i Kungsängen för mycket trevlig service och en bra affär!

//D
Tjena,

Har du någon bild på din bil?
Den ser ut som min kommer se ut.. skulle vilja se den "live"
LOTEZ skrev: Tjena,

Har du någon bild på din bil?
Den ser ut som min kommer se ut.. skulle vilja se den "live"
Nej tyvärr, har inga bilder på den då digitalkameran är trasig. Å andra sidan är det inte långt från den bilden man brukar få om man bygger den på Volvocars.se men det visste du förmodligen. :wink:
av flopp
Du har blåtand ser jag. Har du IDIS i menyn någonstans?

Enligt Volvo så ska man ha IDIS när man har blåtand.

Kan du kolla vilken version av blåtand du har?

I Bluetooth menyn längst ner ser du vilken version.

Jag ska själv in till volvo o kolla om det finns nyare version av blåtand, på måndag. Idag har jag 4.22R, har hittat minst 2 fel redan.

felen är: När man tar fram senaste uppringda nummer och trycker åt höger så får man nr 10, inte nr 2. Om man har ett nummer med +46 så klarar inte bilen av att visa namn för den personen.
Grattis till nya bilen :D

Jag har en liknande bil själv, ej Summum, men momentum.
Jag önskar att jag valde Summum, så du har gjort helt rätt.

Igår så kommenterade jag till frugan att jag är sååå nöjd med bilen och att jag inte saknar min gamla BMW740i så värst mycket.

Även jag väntar och väntar på trimningen från Bilia, nästa vecka så skall den släppas enligt uppgift, dååå....

Än en gång, Grattis :D
Nimbus19 skrev:Grattis till nya bilen :D

Jag har en liknande bil själv, ej Summum, men momentum.
Jag önskar att jag valde Summum, så du har gjort helt rätt.

Igår så kommenterade jag till frugan att jag är sååå nöjd med bilen och att jag inte saknar min gamla BMW740i så värst mycket.

Även jag väntar och väntar på trimningen från Bilia, nästa vecka så skall den släppas enligt uppgift, dååå....

Än en gång, Grattis :D
Tack!

Är också mycket nöjd med bilen. Är också gammal BMW-ägare med 2st 525:or sedan 05 och tycker att denna Volvon känns mer lik dem än vad min förra V70N 05 någonsin gjorde.
Väntar också på trimningen. Funderar samtidigt på att byta ut 16"-däcken mot 18".

//D

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]