Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bohrn
Va ute och åkte en dag då min sterio bara dog. Men det va inte det ända felet som uppstod.och lampan att min startspärr är aktiverad. Men jag kan köra med bilen utan problem. Säkring nr 5 i motorutrymmet går hela tiden när jag sätter i en ny. Nu har jag plockat ner halva panelen och plockat bort sterion och även allt annat som går till säkringen men den går ändå hela tiden. Bilen behöver inte ens vara på den går endå. klockan och trippen nollas varje gång jag sätter på tändningen oxå. Någon som har en lösning på detta ?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hej och välkommen till forumet!
Eftersom det började med att radion dog så hade jag börjat felsöka kablarna fram dit. Verkar ju vara kortslutning någon stans.
Vad har du för årsmodell?
av bohrn
det är en 99:a har kollat dom. Sterion funkar i en annan bil så det är inte den som det är fel på. har även bytt lampan som blickar i högra högtalaren. Säkring nr 5 går bara till minnet till sterion,klockan,färddator(har ingen sådan),tändningslås innebelysning sen va det något mer. jag ar tagit bort alla lampor. kopplat ur ex.ljus och steget oxå.
av fraazze
bohrn skrev:Va ute och åkte en dag då min sterio bara dog. Men det va inte det ända felet som uppstod.och lampan att min startspärr är aktiverad. Men jag kan köra med bilen utan problem. Säkring nr 5 i motorutrymmet går hela tiden när jag sätter i en ny. Nu har jag plockat ner halva panelen och plockat bort sterion och även allt annat som går till säkringen men den går ändå hela tiden. Bilen behöver inte ens vara på den går endå. klockan och trippen nollas varje gång jag sätter på tändningen oxå. Någon som har en lösning på detta ?

Hej!

Vi har typ samma problem. Klockan och trippen har nollats några gånger för mig med gånger sen har det problemetförsvunnit och lampan för startspärr aktiverad lyser när jag slår på tändningen när det har varit kallt ute. Det jag jag har gjort är att riva i lite sladdar sprutat på lite rengörning typ som oxid cleaner eller wd-40. En annan sak kan ju vara nåt som hände min kompis. han fick ett skumt elproblem på sin bil där säkring gick hela tiden och det visade sig vara att hans barn hade spillt cola i bilen så det hade runnit ner i kabelhärvorna och orsakat kortslutning.
av bohrn
hej.

Jag har rivit bland kablarna men ingen skillnad.Rejmes tror att det har med immobilizer att göra. Tycker det skulle vara lustigt att det va den. Bilen skulle ju inte starta då. Och säkringen nr5 har inte med den att göra.Rejemes vill ha 800 i tim för att söka felet och det kan ta 15min till 2v. det har jag ingen lust med. Det måste finnas något billigare alt.
av bohrn
det har jag oxå kopplat bort och säkringen går ändå och även den där ringen som känner av chippet. har även plockat ur alla säkringar i bilen då menar jag alla. och det som hör till säkringen ur kopplat och den går ändå när jag sätter i den. ska bes på tis och det är oxå jä..gt kul när lampan lyser i panelen..
av Boden
Då är det nog bara att riva ner och börja mäta. Trist, men det kan ju gå fort att hitta felet också. :(
av bohrn
det är väl bara ta med sig en platta bärs och lägga sig i bilen och leta. Annars kan ju bilen bli en bra majbrasa..

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!