Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buboss
Hej!

Är ny på forumet men gammal Volvo fantast.
Har nu gjort slag i saken och för första gången beställt en helt ny bil, som enligt "din bil i produktion..." är nu definitivt planerad. Riktigt kul att få välja färg, klädsel, options, mm. :D Mindre kul är väl det att det är frugan som får köra mest, medan jag får hålla till med andra bilen en liten golf -03. :( Sånt är livet, helt rättvist enligt frugan......

Hur som helst känns det som ett OK köp. Bilen jag har beställt är en:

V70 II 2.0F (Ja, ja....vet allt om det med motorkraft och surrig motor, men har inte längre så bråttom i livet :) )
Magic blue metallic och läderklädsel E-100
Naos 16", detta med tanke på att det blir en hel del grusväg och tycker att denna dimension passar bra till mina behov.
Summum paketet

Fabriksmonterad utrustning:
* Elmanövrerad Passagerarstol
* Armstöd med mugghållare i baksätet
* Ljudanläggning High Performance
* Eluppvärmda spolarmunstycken
* Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde
* Mörkt tonade rutor runt lastutrymmet

Option:
* Kupekontakt separat
* Drag fast utan nivåregl m + matning 7 pol
* Besiktningskostnader dragkrokpersonbil
* Lastrumsmatta formgjuten plast Offblack
* Skålade gummimattor Offblack
* Glasögonhållare förarsida

Övrigt:
* Gratis första 2000-mila service
* Full tank vid leverans

Visst skulle jag kanske ha kunnat hitta bättre pris på annat håll, men viktigast är för mig en bra kontakt och förtroende för försäljaren. Känns dock som ett hyfsat pris, gav nämligen 263 000 - 10 000 kronor i miljörabatt tillbaka, vilket innebär ett slutpris på 253 000 för ovan bil och utrustning. Hoppas jag inte behöver känna mig alltför ledsen över priset....

Nu är det bara att vänta, där beräknad leverans är troligtvis vecka 20.
Kände behov att dela med mig av min glädje och förväntan, hoppas bara att allt blir så bra som jag fått för mig, efter att ha läst era övriga inlägg och trådar runt V70 II.

Trevlig Påsk
Buboss
av Amli
Grattis till din nya bil! Tror att du kommer bli nöjd. Det värsta med att beställa en ny bil är väntan på att få den levererad :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grattis till en fin bil :) Du har i princip all utrustning gratis eftersom listpriset för en V70 2.0F är 265.900,00 kr
av Buboss
Tack för det fina välkomnandet till forumet.

Känns skönt att höra att man gjort ett OK köp, då kan man sova lugnt inatt :D
Helt rätt, att väntan på bilen är det som tar tid. Man skulle vilja ha bilen här och nu. Försöker dock hålla er uppdaterade om hur det går med byggandet och när leverans sker. Beställde bilen den 27 mars, beställning togs emot den 2 april och nu är den "definitivt planerad".
Kul att kunna följa skeendet som kund och känns som bra service från Volvo.

Vi höres
Buboss
av Demil
Tillverkningen av min V70II 2,5FT Momentum gick oerhört fort. Jag beställde bilen 13 mars av Bilia Haga Norra. Idag ringde säljaren och hälsade mig välkommen att hämta min "pärla" nästa tisdag 14 april. En månad från beställning till leverans kan man vara ganska nöjd med... :lol: Inget ont som har något gott med sig i dessa tider. :roll:

Hoppas du får uppleva samma sak!
av jhenrikj
Min gick från definitivt planerat till att den kom till handlaren på 4 dagar...sammanlagt tog det en dryg månad att få bilen men med tanke på att Volvo stod stil över hela Jul och Nyår (beställde 22dec, hämtade 31 jan) så var det ändå snabbt tycker jag.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Grattis till bilköpet!

Om du som du skrev ska köra mycket grusväg skulle jag -om jag var du- köpa till stänkskydd bak (om inte det blivit standard redan!?)
Jag körde ca 300 mil med min innan jag fick tummen ur och montera stänkskydden som jag fick med vid köpet, och redan efter dessa milen var det många tråkiga stenskottsskador på undersida och nerkant på kjolen bak..

För övrigt har bilen nu gått 1400 mil och jag är än så länge mycket nöjd!
av Buboss
Tack för tipset.

Monterade på stänkskydd både fram och bak på min "gamla" V70N -04, vilket har förhoppningsvis inneburit mindre tvättande och mindre stenskott bak. Ska försöka montera på stänkskydd bak också direkt vid leverans. Kanske kan det läggas in som lite extra bonus från försäljaren..... :D

Nu är det bara att vänta och vänta och vänta och.................... Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. :D

Glad Påsk på er alla.
av Buboss
Tänkte bara berätta att allt verkar ha gått på räls. Får troligtvis hämta ut min nya V70 II Summum, My-09 redan imorgon. :D :D :D

Beställning skedde i slutet på mars, så jag tycker det har gått undan med både byggandet och leveransen. Finns väl inget bättre än att inleda Valborg och våren med nybilsdoft i näsvingarna samt känslan att "rulla" efter vägen mot nya färdmål i vårsolen.

Önskar samtliga på forumet en trevlig och varm Valborg :-)-)
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]