- tis 07 apr 2009, 20:43
Hej!
Är ny på forumet men gammal Volvo fantast.
Har nu gjort slag i saken och för första gången beställt en helt ny bil, som enligt "din bil i produktion..." är nu definitivt planerad. Riktigt kul att få välja färg, klädsel, options, mm. :D Mindre kul är väl det att det är frugan som får köra mest, medan jag får hålla till med andra bilen en liten golf -03. :( Sånt är livet, helt rättvist enligt frugan......
Hur som helst känns det som ett OK köp. Bilen jag har beställt är en:
V70 II 2.0F (Ja, ja....vet allt om det med motorkraft och surrig motor, men har inte längre så bråttom i livet :) )
Magic blue metallic och läderklädsel E-100
Naos 16", detta med tanke på att det blir en hel del grusväg och tycker att denna dimension passar bra till mina behov.
Summum paketet
Fabriksmonterad utrustning:
* Elmanövrerad Passagerarstol
* Armstöd med mugghållare i baksätet
* Ljudanläggning High Performance
* Eluppvärmda spolarmunstycken
* Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde
* Mörkt tonade rutor runt lastutrymmet
Option:
* Kupekontakt separat
* Drag fast utan nivåregl m + matning 7 pol
* Besiktningskostnader dragkrokpersonbil
* Lastrumsmatta formgjuten plast Offblack
* Skålade gummimattor Offblack
* Glasögonhållare förarsida
Övrigt:
* Gratis första 2000-mila service
* Full tank vid leverans
Visst skulle jag kanske ha kunnat hitta bättre pris på annat håll, men viktigast är för mig en bra kontakt och förtroende för försäljaren. Känns dock som ett hyfsat pris, gav nämligen 263 000 - 10 000 kronor i miljörabatt tillbaka, vilket innebär ett slutpris på 253 000 för ovan bil och utrustning. Hoppas jag inte behöver känna mig alltför ledsen över priset....
Nu är det bara att vänta, där beräknad leverans är troligtvis vecka 20.
Kände behov att dela med mig av min glädje och förväntan, hoppas bara att allt blir så bra som jag fått för mig, efter att ha läst era övriga inlägg och trådar runt V70 II.
Trevlig Påsk
Buboss
Är ny på forumet men gammal Volvo fantast.
Har nu gjort slag i saken och för första gången beställt en helt ny bil, som enligt "din bil i produktion..." är nu definitivt planerad. Riktigt kul att få välja färg, klädsel, options, mm. :D Mindre kul är väl det att det är frugan som får köra mest, medan jag får hålla till med andra bilen en liten golf -03. :( Sånt är livet, helt rättvist enligt frugan......
Hur som helst känns det som ett OK köp. Bilen jag har beställt är en:
V70 II 2.0F (Ja, ja....vet allt om det med motorkraft och surrig motor, men har inte längre så bråttom i livet :) )
Magic blue metallic och läderklädsel E-100
Naos 16", detta med tanke på att det blir en hel del grusväg och tycker att denna dimension passar bra till mina behov.
Summum paketet
Fabriksmonterad utrustning:
* Elmanövrerad Passagerarstol
* Armstöd med mugghållare i baksätet
* Ljudanläggning High Performance
* Eluppvärmda spolarmunstycken
* Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde
* Mörkt tonade rutor runt lastutrymmet
Option:
* Kupekontakt separat
* Drag fast utan nivåregl m + matning 7 pol
* Besiktningskostnader dragkrokpersonbil
* Lastrumsmatta formgjuten plast Offblack
* Skålade gummimattor Offblack
* Glasögonhållare förarsida
Övrigt:
* Gratis första 2000-mila service
* Full tank vid leverans
Visst skulle jag kanske ha kunnat hitta bättre pris på annat håll, men viktigast är för mig en bra kontakt och förtroende för försäljaren. Känns dock som ett hyfsat pris, gav nämligen 263 000 - 10 000 kronor i miljörabatt tillbaka, vilket innebär ett slutpris på 253 000 för ovan bil och utrustning. Hoppas jag inte behöver känna mig alltför ledsen över priset....
Nu är det bara att vänta, där beräknad leverans är troligtvis vecka 20.
Kände behov att dela med mig av min glädje och förväntan, hoppas bara att allt blir så bra som jag fått för mig, efter att ha läst era övriga inlägg och trådar runt V70 II.
Trevlig Påsk
Buboss