Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Slowjamz
tjena jag har en fråga..det är något fel på min cd spelare . jag bränner n skiva på det bästa sättet sätter in den på bilen och då hackar alla låtar..har gjort så på 10/10 skivor. kan någon tala om vad problemet är för ja tror nästan att det är cd spelarens fel och vad skulle de kosta att fixa det ?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hackar det även om du använder "original" cd-skivor? Alltså färdiga med musik som du köper på coop typ?
Flyttar till Bilstereo, DVD & Navigator forum

/Kalle
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Du får köra med uteslutningsmetoden... kan vara allt eller något av följande.... CD-spelaren, skivorna, din brännare, ditt brännarprogram eller helt enkelt din dator.
Funkar skivorna i en anna cd-spelare? Be någon annan bränna en skiva och testa i din bil. Har du stängt skivorna efter bränning? Vet inte om Volvos CD klarar av att läsa skivorna annars?
Själv hade jag problem med att min CD-spelare i S40'n repade skivorna när den drog in skivan. Måste ha vart nå skit på banden som drar in skivan.
av Slowjamz
jag har stängt skivorna brännt ¨på andra datorer men de som är felet dt är bara att spår 1-3 hackar dom andra funkar utan problem :S konstigt asså
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Har varit med om en S80 med samma problem... det låter som att det skulle vara spelaren om du har provat skivor från andra brännare.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Bra fråga... har du ingen garanti kvar (om det ens skulle täckas av garantin?!) så är det svindyrt att börja byta CD-spelare skulle jag gissa. Nu vet jag inte hur integrerat allting är, men om själva CD-läsaren går att byta separat så kanske det inte blir så farligt dyrt?

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]

Løs del

Fant denne delen liggende i fanget når t&ari[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]