Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av martin47
hej! jag tänkte jag skulle skruva ner övre delen på topplocket för jag har läcka där vid packningen! eller den där massan som ligger i mellan! men min fråga är om man måste ha alla specialverktygen som det står i verkstadshandboken? jag tänkte mest på det där vinkeljärnet som ska hålla fast kammarna? eller går det inte att ta av locket utan att ta av fördelaren? Mvh!martin!
av *pettson*
martin47 skrev:hej! jag tänkte jag skulle skruva ner övre delen på topplocket för jag har läcka där vid packningen! eller den där massan som ligger i mellan! men min fråga är om man måste ha alla specialverktygen som det står i verkstadshandboken? jag tänkte mest på det där vinkeljärnet som ska hålla fast kammarna? eller går det inte att ta av locket utan att ta av fördelaren? Mvh!martin!
Innan du ens TÄNKER på att ta bort kåpan gäller..
Kamremmen ska bort..
Du ska ha specialverktygen som håller kåpan för att inte knäcka varesej kåpan eller kamaxlarna, har du dom inte tillverkar du dom, verktyget ska sen användas vid monteringen igen så att du även där inte knäcker nånting.
Du ska ha verktyget som ställer in kamaxlarna när du återmonterar dom. Kamdreven ska nämligen demonteras för att få på dom nya packboxarna.
Du ska INTE ha några packboxar monterade vid ihopmonteringen. Dom ska knackas i EFTER att kåpan är momentdragen på plats igen.
Använd ENDAST volvos eget lim. Annars blir det såhär.. det läcker.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]