Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jommen
Hej

Jag är helt novis på bilar men är i färd att köpa en V70 -06:a, finns det något som jag speciellt skall kolla på?
Vad finns det för brister? Hur ligger service intervallerna? Är det någon som har någon information/erfarenhet av auktions firman KVD? är det något att ha?

Mvh
Joakim
Användarvisningsbild
av halmstaden
Hej och välkommen till forumet!

V70 -06 bör hålla en (förhållandevis) hög kvalitet, eftersom all teknik är så pass beprövad. Viktigt som alltid vid ett bilköp är ju hur bilen verkar skött etc av ägaren, servicar gjorda? Ett tips är att läsa denna tråd för mer info om svagheter etc: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=36572

/M
av S.t.r.a.n.D
Serivceintervallerna beror på vilken motor det är i den?? Bensin/Diesel??
Som sagt en -06 är alla stora problem åtgärdade. Det viktigaste är ju att kolla upp skickat på just den bilen du ska köpa.
Hur långt har den rullat?
av Tartryffel
jommen skrev:Hej

Jag är helt novis på bilar men är i färd att köpa en V70 -06:a, finns det något som jag speciellt skall kolla på?
Vad finns det för brister? Hur ligger service intervallerna? Är det någon som har någon information/erfarenhet av auktions firman KVD? är det något att ha?

Mvh
Joakim
KVD har jag bara positiva erfarenheter av, min far har köpt 6-7 bilar därifrån genom åren och aldrig åkt på okända fel eller dåligt bemötande.
av jommen
Det verkar som om 06 är en bra årsmodell.
När man kollar på KVD så är det en hel del skador på bilarna, är det mer skadade än andra? Det står även på de flesta att det finns servicebok,men inte om den är komplett, hur ligger det till?
av Tartryffel
KVD håller ju auktioner och de tar in allt möjligt. Det som är bra där är dock att jag upplever att de varit tydliga med skador och problem med bilarna. Hur skadad just din bil är får du titta på, för mig är det inte så intressant om de andra bilarna hos samma handlare är buckliga så länge mitt köpobjekt inte är det :)
av jommen
Det verkar som om man skall vara noga med skicket och kolla så att servicen är gjord enligt gällande serviceintervaller, man kanske även bör ha med sig någon som kan lite om bilar.
Jag tackar för hjälpen och ser fram mot att chatta vidare när jag är Volvo ägare(förhoppningsvis inte om problem) :-DD

// Jocke
Användarvisningsbild
av mike66
Hej alla, nu har man gått och köpt sig en traktor tillsist, V70 D5:a årsm; 2005. Kompisarna garvar häcken av sig, kallar mig för gubbtjyv osv, ja, är allmänt otrevliga, eller bara avundsjuka. 8)

Åter till ordningen. Det enda jag fått höra när jag frågat om fel på V70:n är framvagnskrångel, men jag har varit van vid värre grejor då jag tidigare varit ägare till en VW Passat, 1,8 T, årsm: 1999. Annars så har jag bara positiva upplevelser av V70:n efter ett par hundra körda mil. Grymt bra drag i motor, en underbar geartroniclåda jämför med Passatens Tiptronic. :lol:

Volvon känns oerhört gedigen och jag ångrar inte för en sekund att jag blev pålurad en Volvo på ålderns höst. Jag har ägt många bilar i mina dar men den här V70:n känns verkligen helrätt.

Jaja, jag lär väl hamna här i forumet vare sig jag vill eller inte framgenom, för allt som rullar på hjul, blir det fel på i sinom tid. Tack för en trevlig sida och på återhörande.

/ Mike :D
Användarvisningsbild
av halmstaden
Låter väldigt bra :D
Hur långt har din bil gått?

Välkommen till forumet hur som helst !

/M

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]