Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matte75
Hade batteriet bortkopplat nu i veckan när xenonlampan skulle bytas i vänstra halvljuset. När jag skulle hissa ner rutan igår så funkade inte auto-down eller auto-up funktionen på varken förare-eller passagerare sidan. Funkade att hissa ner och upp om man höll inne knappen.

Någon som har tips på vad som hänt? Samband med att batteriet varit bortkopplat?
Update:

Läste på ett forum att man skulle hålla inne upp-knappen i 10-20 sekunder för att initiera rutorna. Gjorde det på förare dörren och nu funkar den men på passagerare dörren funkar det ändå inte. Något särskilt som ska göras med den dörren?
Samma på min bil (S60 -04) och när jag hade in den på Volvo och gjorde en ominitiering av rutorna genom VIDA så hjälpte det inte. Inga felkoder heller, slutsatsen blev "jag undrar om du verkligen har auto-up på passagerarsidan".

Men har din funkat förut så väntar jag med spänning på svar här!
Tartryffel skrev:Samma på min bil (S60 -04) och när jag hade in den på Volvo och gjorde en ominitiering av rutorna genom VIDA så hjälpte det inte. Inga felkoder heller, slutsatsen blev "jag undrar om du verkligen har auto-up på passagerarsidan".

Men har din funkat förut så väntar jag med spänning på svar här!

Ja, den har funkat på passageraresidan innan.
av ank9
Min auto-down tappades också bort vid ett tillfälle.
Då körde jag rutan i botten och höll knappen nedtryckt i ca 5-10 sekunder för att sedan köra upp den igen och även i det läget hålla inne knappen 5-10 sekunder. Sedan funkade det för mig...
Har nu löst mina problem. Körde ner fönstret på passagerare-sidan helt och höll knappen nere i 15-20 sekunder sen körde jag upp det och höll knappen inne i 15-20 sek. Efter det så funkade det igen. Jag använda elhiss-knappen som sitter på passagerardörren. Första gången jag testade så använde jag elhiss-knappen i förardörren.

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]