Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har bytt bränslefilter på min V70 D5 -05:a. Efter det la bränslevärmaren av. När jag försöker starta värmaren genom direkt start så kommer fläkten igång och går ca en minut sedan stannar den. Jag hör inget ljud av att det skulle brinna i kammaren. Jag hör inte heller något tickande ljud som jag har hört tidigare (antagligen ljud från pumpen). Finns det någon som har stött på liknande problem?

Min teori är att jag har fått luft i systemet så värmaren får inget bränsle. Men det kan förståss vara något annat också? (Borde kolla säkringen. Någon som vet var den sitter?)

Problemet är att det är så svårt att komma åt värmaren för att t.ex. kolla om värmaren har fått bränsle därför tar jag tar gärna emot tips om vad man kan göra/kolla före jag börjar montera lös värmaren, eftersom jag räknar med att det är mycket jobb med att få lös den.
hej
hur mycket soppa har du i tanken? råkade själv ut fär det i helgen har knappt½ tank, men stod park i utförsbacke, då startade inte värmaren men startade klockrent då vi kom på plant underlag. bränslegivaren i tanken måste styra starten av värmaren? den här diskussionen har varit uppe tidigare ang tankvolym? vet du att värmaren måste återställas efter 3 misslyckade start försök? köp en felkodsläsare den tjänar du in snart. lycka till.
isak
Kolla omgående så att du i samband med bränslefilter bytet fipplat till det och fått bränsle slangen att lossna från bränslepumpen till värmaren pumpen sitter precis framför bränsle filterhållaren Det är ju dumt om varje start försök från värmaren resulterar i att det pumpar ut bränsle på marken

I bästa fall är det bara kontakt stycket som lossnat och det är ju lite enklare att åtgärda

Men gör detta omgående för om värmaren försöker starta 3ggr utan att lyckas så resulterar detta i att en felkod sätts och då måste den nollställas efter felet har rättats till annars så fungerar den ändå inte efter åtg

//Goose
Hej,

Tack för alla tips som jag har fått.

Jag har nu lyckats indetifiera och åtgärda felet. Felet var att kontakten till bränslepumpen var inte helt fast. Pinsamt enkelt fel, men skönt att det inte var något värre :)

Jag kan också meddela att värmaren inte har låst sig även om jag har försökt starta mycket mera än tre ggr. Tydligen har inte just detta fel triggat en total avstängning.

Tack igen för all feedback!
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]