Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Per E
Höger strålkastartorkare har dött o måste troligen bytas, men ska prova med 5-56 först. Rör sig lite grann, men säkringen går nästan direkt.
Nån som bytt denna, sitter väl rätt visset framför / under spolarburken? Har inte kollat med volvo vad kalaset skulle kosta, hittade skarvstycket o kopplade ur motorn så att spolarpumpen till rutan funkar, går på samma säkring. ;-//
Börjar bli trött på alla irriterande småfel :???:

Per
Användarvisningsbild
av falcon
Min vänstra hade samma symtom jag valde att ta bort mina, du måste ner med fronten för att få bort/ komma åt motorn.
Men det är enkelt och går fort.
Användarvisningsbild
av greeeken
Per E skrev:Höger strålkastartorkare har dött o måste troligen bytas, men ska prova med 5-56 först. Rör sig lite grann, men säkringen går nästan direkt.
Nån som bytt denna, sitter väl rätt visset framför / under spolarburken? Har inte kollat med volvo vad kalaset skulle kosta, hittade skarvstycket o kopplade ur motorn så att spolarpumpen till rutan funkar, går på samma säkring. ;-//
Börjar bli trött på alla irriterande småfel :???:

Per

Ganska vanligt fel på 01:or
Kostar ca 860 ny hos volvo
Jag valde oxå att ta bort dom
Användarvisningsbild
av greeeken
borstarmicke skrev:Inget måste att ta bort motorn om man monterar täckpluggar istället, de har hål för axeln.
Nu hänger jag inte med.
Har täckpluggarna hål??
Inte mina iallafall.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag vet inte om det finns olika täckpluggar men mina axlar är/var såpass långa så dom sticker ut (uppåt) utanför kofångaren.
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det är klart, det har jag inte tänkt […]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]